Siapa Tuan Tanah

Hujung Timur, Malaysia
Manusia yang biasa-biasa saja. Aku bukan pen-seni. Aku cuma seorang penulis cikai. Cedok-lah yang mana putih. Minta tinggal-kan yang mana hitam.

Wednesday, September 5, 2012

erosi

bila yg ber-antagonis itu adalah aku,
yg berserpih besar se-inci itu pasti ter-lihat bukan?
pasti di-kira, pasti di-hisab kan?

ya, aku yg  merelakan hati ni disakiti,
sekarang aku mula khuatir,

L:"apa ya?"
P:"aku takut si-hati takkan ber-undur walau selangkah, walhal sudah lencun berlumur darah"
L:"ah.mana mungkin!"
P: *memandang lesu. cuba menahan si jernih di birai mata.


##menutup erosi##
seandainya kau tahu, bahawa aku rela.. 
seandainya kau tahu, bahawa aku bisa..
usah khuatir-kan hati ku, 

simpan saja di tepi kiri situ,,
jangan dibuang, kelak aku kutip.
tunggu aku bersedia ya?


19 comments:

  1. kau protagonis.

    dia antagonis.

    aku tahu, semua orang tahu.

    dah2, jgn nangis lagi.

    *hugs*

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah.

      *hulur tisu, cabut bahu*

      Delete
    2. hahA
      adam, tenkiu bg tisu.
      habes tercabot bahu kau.
      *xnak pulangkn dah!

      Delete
    3. Ahaha. Kena beli baru ah cenggini. Takpe, dengar2 7e pun dah stat jual bahu. Haha.

      Delete
    4. HAHA. tlg tanya ada jual jantung tak?
      jantung x function stiap kali aku baca crita fiksyen kau tu.

      Delete
    5. Hehe. Jantung ekspensif lah. Baik pakai yang sedia ade jek.

      Delete
  2. aku cuma boleh ucap

    hadapi dgn senyuman

    ReplyDelete
  3. Menangis lah. Kau bukan selalu kuat. Menangis saja.

    ReplyDelete
  4. masih benarkan hati terus berdarah? hm, mari menangis di pundakku.

    ReplyDelete