Siapa Tuan Tanah

Hujung Timur, Malaysia
Manusia yang biasa-biasa saja. Aku bukan pen-seni. Aku cuma seorang penulis cikai. Cedok-lah yang mana putih. Minta tinggal-kan yang mana hitam.

Friday, August 24, 2012

.kawan GUA + ex.

Gua tak kisah langsung lu nak kawan dgn ex gua.
sumpah wallahi.

tapi kadang kalau lu dh mcm nampak sgt nak sorok dr gua lu kontek dgn ex gua,
tiba-tiba feelin' gua dah lain macam.
bukan gua jeles, nk ckp masih ada hati? mmg HARAM JADAH tak.

gua msj lu, kemain lu xnak balas. tak apa. 
GUA TAK SENTAP.
gua guna menatang skype tu, tebal muka tegur lu,
pun tak layan. lu ckp kt gua, "aku aktif di muka buku saja".
Nah kepala tahi  buat lu. tak apa.
GUA TAK SENTAP.

*diam
lu nak lari sgt dr gua kenape hah? lu xnk geng ngan gua sbb jantan?
eh, tak payah gila jantan sgt boleh?

dunia ni gua cakap kecik mcm semut je.
lu langkah besar mana pun, sampai ke-hujung sana lu jumpa je gua ni.
lu mnyorok celah mana pun, ehh sorii, badan lu tak cukup kemut nak muat masuk dalam lubang cacing.

tp bila gua tahu lu main ex gua dr org lain,
YANG NI GUA SENTAP.

--------------------------------------------------------

aku memang suka sentap.
ya, kaki sentap ni lah yg jd geng kau dulu kan.
yg betepuk-tampar dgn kau.

kalau sebab utama kau sengaja jauh-kan jasad kau dr aku, 
sebab manusia yg pada aku si-dia yg ber-gelar EX tu. sori frenn, kau silap besar.
aku tak amik hak orang, kalau benar dia dah mmg jodoh kau.
aku tak kan meng-halang. jauh sekali untuk ber-kecil hati.

pada aku mende yg dh lepas, tak guna aku tagih lagi.
kalau dulu dia tak dapat nak zahir-kan kasih dia pd aku.
tak apa.
sikit aku x berdendam.
aku bukan manusia hitam hati.

*bungkam.
meraba patah-patah kata untuk di-lakar lagi.

aku tak punya hak untuk ubah apa kau rasa pd aku.
aku juga tak punya "magis" untuk buat hati kau ber-baik sangka pd aku.
tapi kawan.
hati aku sakit di-dalam.
beku sudah.
di-toreh toreh tetap tidak keluar darah-nya, walau setitis.

sori kawan.
bila aku tidak lagi dapat terima kehadiran kau sbgai nyata.
sori kawan.
bila mana dicelah-celah manusia, aku tidak lg menyapa kau seperti dulu.
sori kawan.
bila mana tiada lagi titipan2 rindu dari aku buat kau.
aku sekadar berduka.
 ya, sekadar saja bukan? *pintas kau

tapi aku juga manusia yg tak dpt menipu fitrah hati.
bilamana sakit. muka kau pun aku tak ingin tatap.
hati yg terduduk sepi di ruang hujung kamar gelap.
ya, itu aku.

trimassss buat kau yg bergelar "kawan".
kau lg tega memilih salah satu drpd memilih kedua-nya.
aku akur.

No comments:

Post a Comment